Anadolu Yakası:

Avrupa Yakası:
T: 0212 420 05 15/16
F: 0212 591 99 81

Kedi Corona Virus Analizi (FİP Hastalığı)

Kedi Corona Virus (Feline İnfectious Peritonitis-FIP) hastalığının teşhisi yapmak hastalığın özelliklerinden dolayı zor olabilir.  Ülkemizde kedilerde corona virus enfeksiyonu tanısı büyük bir sorun teşkil etmektedir. Çünkü sokak kedileri mevcuttur ve bu hastalık sokak kedileri arasında  yaygın biçimde bulunmaktadır.  Bu nedenle ev kedilerinde de sıklıkla bu hastalığa rastlanmaktadır. Her corona virus enfeksiyonu kedi enefeksiyöz peritonitis hastalığını oluşturmamaktadır. Bir çok kedi, corona virus enfeksiyonunu basit bir ishal ile atlatabilmekte ve hasta olmamasına rağmen bazı testlerde hayatları boyunca corona virus pozitif çıkmaktadır.  Bu virus taşıyan bazı kedilerde virus mutasyona uğrarsa hastalık kedi enfeksiyöz peritonitis hastalığına dönüşmektedir. Bu nedenle Corona virus teşhisi yapılacak kedilerde şu yol izlenmelidir. İlk olarak hastalığın semptomları olmalıdır. İkinci olarak biyokimyasal analizlerin hastalıkta görülen biyokimyasal bulguları göstermesi gerekir. Bu iki aşamadan sonra ELISA ve PCR testleri kullanılabilir. Eğer kedide karın ve göğüs boşluğunda sıvı mevcut değilse ELİSA testi ile antikor seviyesi kontrol edilir. Eğer karın ve göğüs boşluğunda sıvı mevcut ise bu sıvılardan ve kandan PCR yöntemi ile corona virusun RNA sını saptamak mümkündür. Sinirsel bulgu gösteren kediler beyin omur ilik sıvısından ve lenf yumrusu dokusundan PCR ile virus RNA sı saptanabilir. Özetle doğru teşhis için doğru analizi kullanmak gerekir.

TurkLab Logo
tarimorman.gov.tr/TAGEM